18. april 2011

Himlen over Amager Hospital




















Jeg har fundet en mands dankort. Det sad i billetautomaten på Amagerbro Metrostation, det sad dér og fyldte, så jeg ikke kunne købe billet. Kun kvinder og næsten øde metrostation omkring mig. Der var ingen, der kunne lyde navnet på kortet. Jeg hev kontanter frem, betalte for min billet og steg på toget. Kørte ud i verden og glemte alt om forlist dankort. Og jeg har det stadig, en uge senere er der stadig en fremmed mands dankort i min pung.
Hvad gør det mig til? Hvis/når jeg afleverer det i nærmeste bankfilial: et godt menneske. Jeg har ikke brugt kortet. Men så længe kortet er hos mig, er jeg mest af alt en underligt velmenende tyv. Af typen naiv med høj risiko for politianholdelse og straf. Det er dumt. Jeg må af med det kort.

1 kommentar:

  1. synes, du er et godt menneske! manden bliver glad, når han finder ud af, at det bare er dig, der har det.

    SvarSlet