9. marts 2012

Foamy business


Min specialeskrivning har taget fart og etableret sig med en skumstruktur, der er ude af denne verden.

Jeg går hver dag ind på et kontor og gør, hvad der føles som at tegne et lyserødt net på asfalt. Negle slides, hud tørrer ud af kridt og anstrengelse. Min skulder skaber sig.

Dagens gøremål var et besøg på karrieremesse i Øksnehallen. Et gedemarked af djøf'ere og corporate management-typer. Udbyttet var tasken fuld af alverdens tryksager med strategier til at optimere sit 'personlige brand' og igangsætte proaktiv jobsøgning og/eller networking. Og en masse gratis chokolade.

Det ser ud til, at jeg som humanist skal genopfinde mig selv og mit fag hver gang, jeg vil i kontakt med et hvilket som helst erhvervsliv. Hvilket på én gang er både trist og dejligt udfordrende.





(Billedet er fundet på internettet, tro det eller lad være. Er det dit, så sig til. Jeg siger tak for lån!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar